You are on a tour not on a holiday - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jet Duin - WaarBenJij.nu You are on a tour not on a holiday - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jet Duin - WaarBenJij.nu

You are on a tour not on a holiday

Blijf op de hoogte en volg Jet

20 Mei 2014 | Australië, Darwin

Your are on a tour, not on a holiday...

De laatste grote trip: Broome - Darwin. 9 dagen veel off road. Bushcamping. Bushtoiletten in ruime getale te vinden met schitterende uitzichten. Water uit de rvier om je handen te wassen, de afwas te doen, jezelf te wassen, te zwemmen. We hadden geluk dat we water uit de kraan kregen om te drinken...
Bizarre Boab bomen, hol en soms met een gat in de bast gemaakt om er gevangenen in op te sluiten voor de nacht. Sommige waren dik genoeg bevonden voor 14 man.
Gorges. Klauteren over de rotsen. Naar beneden springen, fraaie waterval en lekker zwemmen op deze schitterende plaatsen.

Krokodillen. Zoetwater, dus ze zijn bang voor ons (als zij zich aan hun protocol houden). In de tunnel Creek schijnen we toch wel eerst met onze zaklampen zorgvuldig in de rondte voordat we door de waterpoelen waden. Ze zijn er niet zo van gediend als je boven op ze stapt.

Een auto die niet bang is voor kreken, rivieren, diepe gaten en rotsblokken. En ook de trailer bleef trouw achter de auto aan hobbelen. Oké, een keer duwen om ons uit het zand te krijgen, met z'n allen was dat zo gepiept.

Zonsondergang in de Bungle - Bungle. Allan, de tourguide vertelt ons dat dit mooier is dan Uluru. Ik heb geen idee. De geweldige ervaringen tuimelen over elkaar heen en ik doe mijn stinkende best om ze allemaal vast te houden. Het gevoel van een lekker drankje op het dak van de auto terwijl Fabian en ik genieten van het rijke kleurpalet op deze fraaie gigantische hoeveelheid domen is er zeker weer 1 om voor altijd vast te houden.

Drup, drup, we slapen op een eiland midden in Lake Argyle. Drup, drup, drup, de regentijd is al een aantal weken geleden afgelopen. Drup, drup, drup, drup, gisteravond lagen we nog zo lekker in dit gigantische meer (zoek maar op) te badderen met een Lime, Lemon en bitters terwijl ergens aan de bewolkte hemel de zon onder ging. Het regent inmiddels en mijn swag is niet waterdicht, een afdak is er niet, nat ben ik toch al. Goede humeur aan en lekker slapen in de regen (en 25 graden).

Soms even neer ploffen en niets dan om je heen kijken: De Cathedral gorge in de Bungle - Bungle een natuurlijk amfitheater van ongekende afmetingen met een fenomenale akoestiek. Om stil van te worden (maar dat klinkt niet zo mooi).

'S avonds de swag weer uitrollen, geen lamp nodig want volle maan. En 's ochtends vroeg de sterren aan de hemel.

En nu is het tijd voor een goede douche en daarna nog 2 om mijzelf in het vliegtuig te mogen bevinden. En nog 1 dag Darwin en 1 dag Sydney, cadeautjes kopen en genieten van Lion King - de musical. Wegdromen en wellicht inspiratie op doen voor een reis...

• 20 Mei 2014 - 16:43

Simone:

Jeetje, Jet, dan zit je reis er alweer bijna op! De tijd is, zo te lezen, omgevlogen. Fijn dat je wederom zo geweldig hebt genoten en inderdaad...waar gaat de volgende reis heen???

• 20 Mei 2014 - 17:28

Janneke:

Wat ben ik blij dat je je avonturen met ons allemaal deelt! Het is echt geweldig om te lezen. Kan niet wachten om nog meer te horen zodra je terug bent ;)

• 20 Mei 2014 - 18:08

Papa En Marianne:

He die Jet,ik zal nooit meer een naaldje inbrengen zonder aan jou te denken!
    Wat gaan 6 a 7 weken? Snel voorbij als je aan het genieten bent.we zijn benieuwd naar nog meer foto' s van je reis. We kijken naar je uit!
    Je vader vraagt wanneer je thuiskomt,als het op een ' normale ' tijd is,willen we je wel op komen halen of zijn we al de zoveelste?