Hobbel de bobbel door de outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jet Duin - WaarBenJij.nu Hobbel de bobbel door de outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jet Duin - WaarBenJij.nu

Hobbel de bobbel door de outback

Blijf op de hoogte en volg Jet

01 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Follow the sun - Xavier Rudd

Terwijl de 4wheel drive bus de eerste meters rolt bij de opkomende zon aan de blauwe horizon.

The circle of live - Lion King

Terwijl de bus door de oneindige Bush hobbelt, de kangoeroes rondspringen, emoes zich even laten zien en wijdsheid ons omarmt als we genieten van een Kodak foto moment.

Kangaroo down sport by Rolf Harris - G'day, G'day by Slim Dusty
Ultieme roadtrip met ook Jack Johson, John Mayer en Pete Murray over de speakers en af en toe even in slaap hobbelen met mijn neus in het zonnetje.

Houtsprokkelen, op de kar binden, kamp maken. Vanavond zorgen wij voor dit stukje land. Het zuiderkruis verschijnt aan de hemel. Het houtvuur knispert. Koken kan beginnen. De sterren fonkelen in grote getale terwijl wij ons kangaroo barbecue maal eten.

Een swag uitrollen op een plekje naar keuze, op zoek naar een vallende ster en in slaap vallen in de stilte van de natuur.

Met de zon op, en we beginnen weer van voren af aan... En dat dan 10 dagen lang...

Ok! Niet alles was zo romantisch. De airco ging kapot na een paar dagen, gelukkig konden de raampjes open... Mijn vliegennetje en ik waren al snel onafscheidelijk. De 25 muggenbeten door mijn broek heen hadden echt niet gehoeven. Het opruimen en dempen van de Bushdunnie...

En toch... Rode zandduinen, een frisse wind door mijn haar terwijl ik sta te genieten van weer een nieuw schitterend uitzicht, een gele wallaby met een baby in haar buiktas, wandelen in de canyon en om Uluru, luisteren naar aboriginals die vertellen over hun wereldvisie en wakker worden met een frisse wind in het gezicht en de sterren aan de hemel. Af en toe een welverdiende douche en een lekker ijsje. Gerechten uit elke windstreek. En zelfs weer een potje cricket. Dit keer met bal op een strandje bij een gorge, vlak voor we gingen zwemmen in deze wonderschone natuur. Als ik over een paar weken in de tuin een glas wijn drink zullen mijn gedachten er snel heen dwalen...

Ja! Ik wil nog wel een tour! (En dat gaat gebeuren :D)

Klaudia, mellanie, Greame, Erin, jamie, Jim, Nikki, Dave, Alena, Selina, Shane, Zanghi, Mikaela, Nina, Max en Svenja bedankt voor de super trip

Tijd voor een roadtrip langs de kust Cairns - Brisbane

• 01 Mei 2014 - 07:30

Old Friend:

Weg van de wereld en toch dichtbij.
    Respect en zo veel meer.

• 01 Mei 2014 - 10:43

Anneke:

Klinkt weer super allemaal! Even wat anders, lekker basic en de mooiste plaatjes :D

• 01 Mei 2014 - 14:23

Marjo:

Ook nog wat groen en koel? of vnl warm en droog? Het ziet er wel eindeloooos uit.